dimosofoulis@yahoo.gr

Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2008

Δεκέμβρης...

Τον Αύγουστο σκέφτηκα να "υποδέχομαι" κάθε νέο μήνα με μια μικρή ανάρτηση κι ένα τραγούδι. Ένα τραγούδι που να εκφράζει τα συναισθήματα και τις σκέψεις της στιγμής ή να δένει με το μήνα. Ως τώρα το "έθιμο" τηρούνταν. Ο Δεκέμβρης όμως με πρόλαβε! Ήρθε κι εγώ δε βγήκα στην πόρτα να τον περιμένω! (Σαν τις γιαγιάδες στα χωριά που περιμέναν τις γιορτές τα παιδιά και τα εγγόνια που 'ρχονταν απ' την πόλη. ..)
Γράφω Δεκέμβρη και μου 'ρχεται η λέξη "Δεκεμβριανά": σαν κατάθεση οπλισμού, αφοπλισμός ψυχής...
Μιλώ για το Δεκέμβρη και τρέχω στο τέλος του: σχολικές διακοπές και κάλαντα. Να τσαλαβουτάς με το Μάνθο στις λάσπες του χωριού για να να προφτάσεις τους άλλους να"τα πεις" πρώτος.
Θυμάμαι το Δεκέμβρη και νοσταλγώ τις ατέλειωτες βροχές Άρρωστες μουσκεμένες μέρες που πότιζαν το βουνό,τον κάμπο, το ποτάμι. Ξεχείλιζε ο Εύηνος και με καφέ νερά σκέπαζε τα χωράφια. Ξέπλενε στο διάβα του την κοιλάδα αφήνοντας πίσω αλαλιασμένους χωριάτες και ένα βουητό για μέρες στ' αυτιά μας.
Μυρίζω το Δεκέμβρη και γυρνώ τα σοκάκια του οικισμού να μοιράσω ευχές στο μπάρμπα Σπύρο, το Νίκο, το Χρήστο, τη Νία... και γεμίζω τα χέρια μου μπακλαβάδες: νόστιμους, χορταστικούς, μ' αμέτρητα φύλλα και μπόλικη αμυγδαλόψιχα...
.....
Μνήμες, μνήμες, σημάδια του χρόνου πάνω μας που μας στοιχειώνουν και μας καθορίζουν!
.....
Καλό μήνα! (βροχερό, χιονισμένο, χειμωνιάτικο!)


Σωκράτης Μάλαμας :Δεκέμβρης 1903
(αφιερωμένο)

Kι αν για τον έρωτά μου δεν μπορώ να πω

αν δε μιλώ για τα μαλλιά σου, για τα χείλη, για τα μάτια

·όμως το πρόσωπό σου που κρατώ μες στη ψυχή μου,

ο ήχος της φωνής σου που κρατάω μες στο μυαλό μου,

ημέρες του Σεπτέμβρη που ανατέλλουν στα όνειρά μου

τις λέξεις και τις φράσεις μου πλάθουν και χρωματίζουν

σ' όποιο θέμα κι άν περνώ, όποια ιδέα κι αν λέγω

Στίχοι: Κωνσταντίνος Καβάφης

Μουσική: Σωκράτης Μάλαμας

Πρώτη εκτέλεση: Σωκράτης Μάλαμας

2 σχόλια:

evaggelia είπε...

Δεκέμβρης... κρύο, ο Βαρδάρης να φυσάει λυσσασμένα και να παγώνει τα πάντα στο πέρασμά του (στο παρελθόν), χιόνια και κλειστά σχολεία, γενέθλια, Χριστούγεννα, φώτα, εκδηλώσεις, κόσμος αλλά και για ορισμένους... μοναξιά!
http://www.youtube.com/watch?v=0UFs-zlfMU0&feature=related

Δημήτρης είπε...

Οι στίχοι που ταιριάζουν είναι:

Αποκλεισμένος στη Σαλονίκη

Αποκλεισμένος στη Σαλονίκη
Χωρίς εσένανε πώς να χαρώ
Έξω το χιόνι έρημοι δρόμοι
κι έχω σαράντα πυρετό

Μα θα 'ρθω να σε βρω
Σε περιπέτεια θα μπω
το άσπρο σου βελούδινο κορμάκι να χαρώ

Είναι η καρδιά μου πουλί κλεισμένο
στο ρημαγμένο μου μικρό κλουβί
σκέψη τη σκέψη πόσο θ' αντέξει
στο πειρασμό σου να αντισταθεί

Στίχοι, μουσική: Γιώργος Ζήκας
εκτέλεση: Δημήτρης Ζερβουδάκης

(Ψάχνω να το βρω για να το αναρτήσω, αλλά δεν μπορώ...)