Έζησα το όνειρο της ζεύξης Ρίου - Αντίρριου από τα γεννοφάσκια μου...
Μεγάλωσα ακούγοντας τους "μεγάλους" να μιλάνε για "το μεγάλο έργο" που θα άλλαζε τον τόπο μας...
Ακόμα ηχούν στα αυτιά μου τα λόγια των επαγγελματιών της Ναυπάκτου και της Πάτρα, για το έργο που θα ένωνε τις πόλεις τους...
Αγνάντευα για 3 μέρες το Ρίο από το Αντίρριο, περιμένοντας το "στρατηγό άνεμο" (Βύρωνα συγγνώμη για την κλοπή) να με αφήσει να γυρίσω στο σπίτι μου και στη δουλειά μου...
Έβρισα και σιχτίρισα λιμενικούς και ναύτες και στις δυο προβλήτες κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση από τα πλοία...
Θαύμασα το μεγαλειώδες έργο καθ' όλη τη διάρκεια της κατασκευής του.
Έζησα τη μεγάλη βραδιά των εγκαινίων του και θα τη θυμάμαι μέχρι το τέλος της ζωής μου.
Όμως ως εδώ!!!
Η αποικιακή σύμβαση και η τιμολογιακή πολιτική της "Γέφυρα Α.Ε.", που εκπορεύεται από τη σύμβαση, έκαναν τη διάβαση της γέφυρας ασύμφορη. Είναι δεδομένο ότι η εταιρεία που εκμεταλλεύεται τη γέφυρα θα καλύψει πολύ σύντομα το κόστος κατασκευής της. Όμως η διέλευση για τους ανθρώπους που είναι αναγκασμένοι να περνούν συχνά τη γέφυρα, προκειμένου να επισκεφτούν από την Αιτωλοακαρνανία την Πάτρα και αντίστροφα, έχει γίνει βραχνάς!
Υ.Γ1.: Οι ετήσιες αυξήσεις των διοδίων είναι μια πολύ καλή απάντηση σε όσους υπερθεματίζουν την ανάθεση των μεγάλων έργων σε εταιρείες με αυτοχρηματοδότηση.
(Αυτοχρηματοδότηση στην ελληνική εκδοχή: Κατασκευαστικές εταιρείες δανείζονται από μεγάλους τραπεζικούς οίκους , με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, και αναλαμβάνουν την εκτέλεση του έργου. Διατηρούν πάντα το δικαίωμα να αφήσουν την εκμετάλλευση - και τα χρέη - στο δημόσιο αν το έργο δεν "τραβάει". Το αντίθετο δεν ισχύει! Δεν θα παραδώσουν δηλ., την εκμετάλλευση, νωρίτερα αν τα έσοδά τους είναι μεγαλύτερα από τα προσδοκώμενα ( όπως στην περίπτωσή μας)... Μπορούν τέλος να διεκδικήσουν την παράταση της εκμετάλλευσης μετά το πέρας της σύμβασης...)
Υ.Γ2. : Τα γράφω όλα αυτά παρακινημένος από ένα γεγονός που παρατηρώ τις τελευταίες μέρες: Τα πλοία της γραμμής Ρίου - Αντιρρίου ταξιδεύουν πια με πληρότητα που ξεπερνά το 60%, όταν το διάστημα 2004-2007, τους ίδιους μήνες μετέφεραν 10 - 12 αυτοκίνητα...
2 σχόλια:
Ελεος πια με τη μιζέρια και τη γκρίνια..Ελεος πια με αυτή τη χωριάτικη λογική της δεκαετίας του '60 και του '70..Ελεος πιά με την αχαριστία, το ανικανοποίητο, το κυνηγι μαγισσών που μας καταβάλλει όταν κάτι καλό γίνεται...Ελεος πιά με την νοοτροπία μας να τα θέλουμε όλα αλλα να τα θελουμε και τσάμπα..Ξεχνάμε πολυ ευκολα, την απαράδεκτη συμπεριφορά των πληρωμάτων των καραβιών(ο Θεός να τα κάνει!), που με τη μονοπολιακή αντίληψη που επικρατούσε μας φαίρονταν σα σκουπίδια.Ξεχνάμε, και μαλιστα πολυ ευκολατις ατέλειωτες ημέρες ταλαιπωρίας όταν ο καιρός ηταν κακός, όταν ερχονταν οι γιορτές η όταν εκβιαστικά ο κάθε πικραμμενος απεργούσε οποτε του καπνιζε, μην υπολογίζοντας χιλιάδες ανθρώπων που από αναγκη εκαναν το ταξίδι που απαιτουσε τη διέλευση.Και ακόμη περισσότερο ξεχνάμε ότ λιγο πριν τα εγκαίνια της γεφυρας ο ναυλος με το φερυ ηταν στο 9.5 ευρω και μετα τα εγκαίνια κατεβηκε στα 4.5. Δηλαδη πριν τη γεφυρα δεν εβγαιναν οικονομικά και μετά ολα μελι γάλα?δεν ηταν αγνή εκμετάλευση αυτή όλα αυτα τα χρόνια?...Και επιτέλους, Κύριοι, στη ζωη ότι πληρώσεις παίρνεις...Ο τσάμπας πέθανε και δεν ανασταίνεται κατα τας γραφάς.και κάτι ακόμη...Ουδώλως με ενδιαφέρει πότε θα κανει απόσβεση η ξένη εταιρια...ας κανει και αυριο το πρωί..Εμένα το μονο που με νοιάζει είναι το γεγονός ότι ΧΩΡΙΣ τις ξενες εταιριες δεν θα ειχα ουτε γεφυράκι, όχι τη Ζεύξη Ρίου Αντιρρίου. Οι κατα συνθήκη, λοιπόν, κατα συρροή και κατ' εξακολούθηση μίζεροι και γκρινιάριδες, ας ενωθούν με τους ρομαντικους και ας πάνε με το φερυ...Νομίζω ότι πραγματικά το αξίζουν...Οταν όμως πιάσουν τα δύσκολα (το χειμώνα δηλ), παρακαλώ να μην καβαλήσουν τη γέφυρα γιατι ειναι ακριβη..Αμαν πια η γκρίνια σας...
prota ftiaxnoyme toys dromoys
korintho-patra
antirio-iannina
kai meta kanoyme
gefyres !!!
alla s aythn thn ermh xora
ola ginontai anapoda !
Δημοσίευση σχολίου