Το 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών βρίσκεται στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας, χτισμένο το 1970, όπου συγκεντρώνονται 4500 μαθητές/μαθήτριες, διαμοιρασμένοι σε 21 σχολεία (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΙΕΚ). Το σχολείο είναι δεκαθέσιο, λειτουργεί σε βάρδια και φοιτούν σ’ αυτό 180 παιδιά. Από αυτά περίπου το 72% είναι μαθητές και μαθήτριες από διάφορες χώρες και τα υπόλοιπα Έλληνες, παιδιά τα οποία στην πλειονότητά τους προέρχονται από φτωχές οικογένειες.
Οι συνθήκες αυτές, παράλληλα με την αναχρονιστική και αναποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία, δημιουργούσαν σοβαρά προβλήματα όπως μαθητικές διαρροές, λειτουργικό αναλφαβητισμό, μη κοινωνική ένταξη που εκδηλωνόταν με επιθετική έως και παραβατική συμπεριφορά, έξαρση της ξενοφοβίας και του κοινωνικού αποκλεισμού.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, ύστερα από προβληματισμό και συζητήσεις, πήραν πρωτοβουλίες και εφάρμοσαν προγράμματα ενταγμένα στο πνεύμα και το πλαίσιο της αντιρατσιστικής εκπαίδευσης, με βασικό στόχο την ένταξη όλων των παιδιών, ντόπιων και ξένων.
Την όλη προσπάθεια ανέκοψαν βίαια οι ιθύνοντες κύκλοι της ελληνικής Πολιτείας με τη σκόπιμη απομάκρυνση της διευθύντριας του σχολείου, που αποτελούσε το συνδετικό κρίκο μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων στις συγκεκριμένες δραστηριότητες, και την παράλληλη διακοπή όλων των δράσεων και των προγραμμάτων που εφαρμόζονταν στο σχολείο.
....
Οι συνθήκες αυτές, παράλληλα με την αναχρονιστική και αναποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία, δημιουργούσαν σοβαρά προβλήματα όπως μαθητικές διαρροές, λειτουργικό αναλφαβητισμό, μη κοινωνική ένταξη που εκδηλωνόταν με επιθετική έως και παραβατική συμπεριφορά, έξαρση της ξενοφοβίας και του κοινωνικού αποκλεισμού.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, ύστερα από προβληματισμό και συζητήσεις, πήραν πρωτοβουλίες και εφάρμοσαν προγράμματα ενταγμένα στο πνεύμα και το πλαίσιο της αντιρατσιστικής εκπαίδευσης, με βασικό στόχο την ένταξη όλων των παιδιών, ντόπιων και ξένων.
Την όλη προσπάθεια ανέκοψαν βίαια οι ιθύνοντες κύκλοι της ελληνικής Πολιτείας με τη σκόπιμη απομάκρυνση της διευθύντριας του σχολείου, που αποτελούσε το συνδετικό κρίκο μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων στις συγκεκριμένες δραστηριότητες, και την παράλληλη διακοπή όλων των δράσεων και των προγραμμάτων που εφαρμόζονταν στο σχολείο.
....
Παράλληλα η πρώην διευθύντρια, Στ. Πρωτονοταρίου, σέρνεται τώρα κατηγορούμενη στα δικαστήρια, κατηγορούμενη για το εντυπωσιακό και πρωτοπόρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο της για την ένταξη των αλλόγλωσσων παιδιών στο σχολικό περιβάλλον.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, η Στ. Πρωτονοτάριου παραχώρησε αίθουσα του σχολείου, για να διδαχθούν τις απογευματινές ώρες, που το σχολείο δεν λειτουργούσε, τη γλώσσα τους 22 παιδιά αλβανικής καταγωγής. Αυτό είναι το "έγκλημα" που διέπραξε κατά το χρονικό διάστημα από τον Σεπτέμβριο του 2005 μέχρι την 28.11.2007, όπου τα λαγωνικά του έθνους το πήραν είδηση και έπαψαν και το πρόγραμμα και τη διευθύντρια από διευθύντρια.
Αντί αποκαταστάσεως όμως, η Στ. Πρωτονοτάριου θα καθίσει στο σκαμνί της κατηγορουμένης, στις 16 Ιουνίου, επειδή, σ' ένα σχολείο που πάνω από το 70% των παιδιών είναι μεταναστόπουλα από διάφορες χώρες, δεν έκλεισε μάτια και αυτιά, αλλά με την υποστήριξη και εμψύχωσή της πραγματοποιήθηκε ένα πρόγραμμα που κανονικά θα έπρεπε να αποτελέσει παράδειγμα για όλα τα σχολεία.
Διαβάστε:
α.Το βιβλίο του 132ου
β. Την ιστοσελίδα δασκάλων του Σχολείου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου